Burada da hiç merak etmeyeceğiniz fotoğraflar paylaşıyorum

Instagram

Friday, August 25, 2017

Şansımın Oyunu












                    



          ....Bir yazıya aslında diye başlamak ne kadar teknik görünür?

  Aslına bakarsan burası boş oturabilirsin.
    -Teşekkürler...

Şanslısın bu saatlerde bir lokma oturacak yer bulmak çok zor.
  -Her lokmamızın adı şans mıdır ki?
Değil tabi ama şuanda bir bahane ile gelip oturacak yer için izin alman benim için bir şans..
  -seninle bir bahane ile konuşmaya başlamak...
Evet başladığımız noktaya dönmek gibi!
 -sıralamada kaçıncı şansına hitap ediyorum?

İlkini saymazsak ilk şansımsın..
 -Fakat ilkler hep yarım kalır, acıtır ve yanıltır.
O zaman ikinci şansım ol!

-Neden ilkler hiçlik kalır?
Çünkü ardımızda kalır, bazen de omuzlarımızdan geriye doğru düşer..
Bırakmaya kıyamazsın çoğu zaman varlığı hep taze kalır yine de dedin ya adı konur Hiçlik olur.
-Bir şekilde kendinden geride kalır..
Anılar bizden bir adım önde giderse ikinci şansımız yarım kalır..
-Anıları dondurucuya atalım, yeri gelince referans olsunlar.


Ne garip!
Geriye dönüp baktığında seni paramparçaya bölen milyarlarca duygu biriktirmişsin..
Garip olan bu duygulara yatırım yapmış olman değil, 
milyarlarca kırgınlığı iyileştirebilen bir kaç güzel anılara ait duygular var.
Arada gezen, 
top isabet etse bile sayılmayan, oyuna devam eden duygular..

Bazı insanlar doğuştan şanslıdır derler, mümkün mü?
-Benim için değil..Senin için de..Diğerleri için de..
Herkes kendi şansını yaratır, zamanla yetmez daha fazlasını ister risk alır büyük oynar
Altılı tutturabilmek için her gün inançla o bayiye gitmek gibi.
Oysa dördünü bilsen bile o ikramiye sana yetecek.
İnanç ile hırs arasında büzüşüp kalmışız..Şans bize dokunur mu?
Sanmam belli ki bize hiç uğramıyor, biz de kabullenip yaşıyoruz öylesine..
-Değil..Şans bize uğrarken biz başka riskler alıyoruz ve aslında şansımız bizi teğet geçiyor.
Pek tabi biz de yaşıyoruz ölesiye..baya gelişine akışına random savruluyoruz
Ne tarafa doğru?
-Aslında hiç bizim olmayacak bir kaderin kapısını tel toka ile zorluyoruz.Velhasıl bu sırada bize ait olanı yeryüzünde tanımlamadan geldiği yere geri gönderiyoruz.Şansa bak!
Bir nevii şansımızı tepiyoruz...

Sorsalar sen hiç böyle olsun istemedin değil mi?
Keşke doğmadan önce ruhlarımıza birer kılavuz dağıtılsa 
ve bazı şeyleri değiştirebilme şansımız olsa..
Bu gerçekten "şans" kelimesinin sözlükte yer alan anlamı olurdu.
Takdir-i ilahi ile şansı karıştırmak boyumuzu aşar gibi..

Benim hesap ille de fıstık benim olacak..
Bir sor bakalım fıstık kimin olmak istiyor?
Yok illa fıstık olacak, e oysa bunun fındığı var kajusu var tabakta ne ararsan var..
Fıstık olmazsa yaşayamam diyorsun, tebrikler nur topu gibi bir hırsın oldu.

Senin hesap fıstık isterken şansını teğet geçip kajuyu kaçırmak belki de.

Benim fıstık yer fıstığı olsa çoktan silkelerdim eteklerimi, antep fıstığı bu.
Kabuklarının olması büyük mesele..İki dişimin arasında kenetlenmiş kabukları..

Anladım ki sen fıstık derdine beni de harcayacaksın..
En iyisi mi ben tabakta dışlanıp ezilen üzüm olmadan gideyim..

Fıstık ne seni ne de bir başkasını harcar,
fıstık sadece benim yıllarımı ve esas şansımı esir alır..
Bu fıstık sanırım asla benim olmayacak.

Kabullenirsen, sindirebilirim zamanla..
Fıstık senin olmayacak, peki ya sen mutlu olacak mısın?

Sanmam..
Telaffuzu çok güç fakat içimde hep bir his var.
Bir gün diyor her yeni başlayan günde!
Ben zaten dayanacak kadarına dayandım.
Bir bakmışım dayanmaya alışmışım.
Bu öyle bir durum ki, çok sevdiğimiz birini kaybettiğimiz zaman
*Allah sabrını veriyor, kaldığım yerden devam ediyorum deriz
Vaziyet bu..

Burada oturmam için neden izin verdin, ikinci şansım ol dedin? 
İlk şansın olabilme inancını bile benimsettin!

-İlkini saymadığım için ilk şansım oldun çünkü onu herhangi bir kategoriye sığdıramam
İlkler hep yarım kalır dedin, yarım kalması güzeldir sonu belirsizdir
O yarım kalsın, geri kalan her şey tamam olsun istedim.
Öyleyse hala bir umut var demektir, 
hali hazırda beklemenin heycanını hiçbir duyguya değişmem.

Miras kalan duygular ve hislermiş aslında en büyük şansımız.
Esasında şanssızlığımız.
Şansımız dönsün diye yerin on kat altına kök salan inançlarımız var.
Gerçek şanslarımıza ayak bağı olan.
Kalplerden dökülen her hece basireti bağlamak üzere.
Düşlerini satabileceğin uykuların olmalı
Bilirsin hayal dediğin ne varsa boşluğa düşer.
Düşlerin farketmeden düşüşlerin olur.
Bırak kendi şansının koordinatlarına dön.

Anladım ki gönlünde bıraktığın bir lokmalık boşluğun kalıbına uyacak kimse yok
Hazin bir öykünün misafiri oldum, şanslıyım..
Bana kendimi şanslı hissettirdin.

Sebep olmak istediğim neticeye varabildin.
Aslında benim hiç şansım olmadı, çünkü her gün bir tanesini fıstık için feda ettim.

Bol şans dileyecektim fakat senin şansa değil kaderi yeniden yazmaya ihtiyacın var..
İyi birisin, o yüzden zaman geçip giderken seni hep bir başına tutuyor..

İyi yakaladın, işte bu da benim şansım!




Zohreh Jooya - Ayışığında















8 comments :

  1. Resim-İçerik-Müzik uyumu kanımı dondurdu.fikrine sağlık!

    ReplyDelete
  2. ----Arada gezen,top isabet etse bile sayılmayan, oyuna devam eden duygular..----

    ben bu cümleye aşık oldum

    ReplyDelete
  3. sağa dayalı yazılan cümleleri de resimde sağ üst köşede duran cin mi söylüyor, kafama takıldı :D bold konuşmalar peri kızı normaller ejderha mı aydınlat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ++ FISTIK KİM OLUYOR kız bizle dalga geçiyor uykum kaçtı

      Delete
  4. son sekiz satır.
    ayrıca FINDIKTIR O FİNDUKKKK

    ReplyDelete
  5. şarkıların günahı yok
    acıtan sensin içini
    hangimiz istedi söyle bu adaletsiz seçimi

    ReplyDelete
  6. kitabın hayırlı olsun

    ReplyDelete