Burada da hiç merak etmeyeceğiniz fotoğraflar paylaşıyorum

Instagram

Sunday, January 10, 2016

Hadi Anlat; "Olur o zaman.."



Günümün 20 saatini müzik dinleyerek geçiriyorum.Yemek yaparken, ders çalışırken (başarısızlık sebebi), duşta, yolda, uyumadan önce, en çok da yazarken..Öyleyse ben her gün bir şeyler yazıyorum.Aklıma, buraya, o deftere, en çok bugünümün dününe..Çünkü çok güzel şarkılar var.

Yazarken dinlediğim şeyler çoğunlukla indie dediğimiz tamamen bireysel ve kazanç derdi gütmeyen şarkılar,akustik türler olur.William Fitzsimmons hayranı olduğumdan az çok fikriniz vardır.Belirli bir müzik tarzı kısıtlamam yok ben her şeyi nasıl yiyebiliyorsam, vücudumun nasıl her besine ihtiyacı varsa, ruhumun da her türlü müziğe ihtiyacı, her ruh halimin taşıyacağı bir ritim var.Bu da benim gün içinde farklı tarzlar ve kültürler dinlememe, çok ayrı uçlarda çok alakasız duygular içinde yaşamama sebep olur.

Burçlara karşı pek bir ilgim yok ama bahsedilen ve yazılanlar üzerinden yürümem gerekirse -evet, ben kesinlikle tam burcumun özelliklerini taşıyorum-
İkizlerim..Dengeli olduğum her hangi bir zaman dilimim yok, aynı anda hem üzülüp hem sevinebilirim.Bu huyum beni bugüne kadar olumsuz yönde çok etkilemedi ama eminim karşımdaki insanları çoğu zaman yormuştur.

çok özür dilerim konu sapacak toparlamam, bir sonuca bağlamam lazım.
ama şu an tamamen spontene bir şekilde kalkıp yazmaya başladım.Yarım saat evvel kafam dağılsın diye her defasında bayılarak izlediğim "Tosun Paşa" filmini izliyordum.Onun gibi aynı zamanda Şabanoğlu Şaban, Süt kardeşler de en sevdiklerimden oldu hep.Daha çok sapıyor bir dakika :)

Klavyeme ve yazma işine hayran bir yanım olduğu için yazma konusunda oldukça hızlıyım örneğin, benim buraya bu postu yazıp paylaşmam hayatımdan en fazla 20 dakikamı alıyor.Aslında yazmamı biraz da az önce yeni bir single çıkardığını farkettiğim Mehmet Erdem'e borçluyum.Siz seversiniz sevmezsiniz orası tartışılır ama ben sesini farklı buluyorum ve her sanatçıya olduğu gibi onun da emeğine saygı gösteririm hep.Kendisiyle yakınen tanışamasak da çok yakın geçirdiğimiz bir zaman olmuştu.Ben tanıma fırsatını o olduğunu sonradan farkettiğim için değerlendiremedim.Fakat konuştuk.Sadece konuşurken ben onun Mehmet Erdem, onun da benim Simge Ayfer olduğumu bilmiyordu.Güzel anılar var..

Mehmet Erdem, "olur o zaman.." demiş ve söylediği gibi bu şarkıda olmuş işte.
Şarkıyı söyleyen kadar yazanın da adının geçmesini isterim.Bu güzel şarkının sözleri ve bestesi Cihan Güçlü'e aitmiş.Yazımı şarkıyı sürekli başa alarak yazıyorum.Aslında yazıya başlarken konu başlığım çok başka bir şeydi fakat şeritten çıkmış bulundum biraz.Zaten her zaman söylerim dağınık yazmayı daha çok seviyorum.Hem yazan sıkılmıyor hem de okuyan(umarım..) çünkü her noktadan sonra her an farklı bir cümle çıkabiliyor karşımıza.Cümleyi okurken sonunu tahmin edemiyorsun, bu güzel bir şey.Şu an şarkının en sevdiğim cümlelerini söylüyor Mehmet Erdem,

Dayan o zaman dayan o zaman
Kalbin yolunu bulur bir zaman
Dayan o zaman dayan o zaman
Aklın doğruyu bulur bir zaman

Dinlediğimiz şarkıları çok sevmemiz kesinlikle şarkıyı ilk duyduğumuz ruh halimizle çok bağıntılı.Mesela bir çok şeyden vazgeçmeyi düşündüğüm şu tutarsız günlerimde, bu gecede..


Gitmek isteyip sonra vazgeçip sıkılırsın hayatından
Çok şey isteyip hepsi zor deyip yorulursun ya
diyor bu şarkıda.Evet tam da öyle oluyor her defasında.Fakat vazgeçmenin öncesi mi zor, yoksa vazgeçtikten sonra karşılaşacağın göze aldığın şeyler mi daha zor? Bunun cevabını ben bilmiyorum, eğer bilseydim bir çok şeyden vazgeçerdim.Hem de her yeni başlayan bir günde..

Anlatmanın bir yolu var mı onu da bilmiyorum.Ben buraya yazarak anlatıyorum fakat içimde bağırdığım şeyleri anlatmıyorum, anlatamam da..Ne kendime ne bir başkasına ne de buraya.Çünkü net bir hayatım yok, net bir başarım, sevgim, dostluğum, sağlığım..Her şey Allah'a emanet gidiyor bir şekilde.Ama yinede bin kez şükürler olsun bugünlerime, Allah yardım ediyor.İnanın isyan etsek bile çok zaman sonra yaşadığımız şeylerin bizim için en hayırlısı olduğunu anlıyorsunuz.

Hayatı basit yaşamayı tercih ettiğim günden beri her konuda daha çok zorlanıyorum.Zor şeylerle savaşmaya o kadar çok alışmışım ki basiti yadırgıyorum ve afallıyorum.Hiç ummazdım ama zor günlerimi özlüyorum.

Hayatın anlamını bulmaya çalıştığım zaman sonunda daha fazla üzülecek şey buluyorum.Düşündükçe daha çok hata ve eksik çıkıyor.Kendi hayatımda üzülecek şeylere üzülmeyi bırakalı inanın çok uzun zaman oldu.Çok başka şeylerin, çok uzak insanların hüzünlerini taşıyorum, bedelini ben ödüyorum.Çünkü onlar ödeyecek kadar güçlü insanlar değil..Allahım lütfen onların hepsine yardım et!


Sonra gün gelip merhaba deyip çıkıverir karşına
Aşk dedikleri tüm kederlerin ilacıymış ya
Kendi adıma üzüldüğüm bir şeyden bahsedip sayfayı kapatacağım.Onu da  çok kapalı bir cümle ile söyleyeceğim ve şarkının bu sözleri tamamlayacak
Kalbim adına umudum yok, uzun bir süredir ve şimdilik
hissedemiyorum..
İyi geceler o zaman.





No comments :

Post a Comment