Burada da hiç merak etmeyeceğiniz fotoğraflar paylaşıyorum

Instagram

Thursday, September 24, 2015

Sahiden mi "İYİ BAYRAMLAR"

"Nerede o eski bayramlar?" diye sorduğumuz sorunun cevabını ben kendi adıma cevaplayabiliyorum,
güzel olan o bayramlar çocukluğumda güzeldi, farkındalığımın başlamadığı günlerde
eski bayram derken çocukluğumun eskidiğini gördüm.
Belki bir çoğunuza göre çok uzak bir geçmiş değildi fakat yinede yıllar önceydi.
Tek derdimin bayramlık olduğu heyecanlı günlerim.
Bayramı bayram olduğu için değil kalabalık ailemi bir arada gördüğüm için seviyormuşum meğerse.
Dünya üzerinde yaşanan gerçeklere karşı perdeli olan gözlerimle baktığım için güzeldi o bayramlar
Savaşın olduğu, adeletsizliğin kimlikleştiği, açlığın sürdüğü, birileri gülerken birilerinin boynunu büktüğü 
bayramlar hep vardı , yeni olan bir şey değil.
Sadece farketmem , farketmemiz zaman aldı.
Ben büyüdüm ve arkamdan gelen çocukların hiç haketmedikleri hayatlarda bayramın ne olduğunu bilmediklerini gördüm.Bayramı bırakın bugün günlerden ne onu bile bilmiyorlar.
Yaşadıkları hayatlardan başka bir şekilde hayat olduğunu bile bilmiyorlar çoğu.
Yıl boyunca dilediğimiz zaman dilediğimizi yiyebiliyoruz,
Dört günlük kurban bayramında yoksul bir ailenin bir yıl boyunca bırakın yemeyi hayatı boyunca göremeyeceği kadar et tüketiyoruz.Bu kimsenin suçu değil düzen böyle fakat bazı şeyleri göstere göstere yaşamak bizim suçumuz.Kurban kesilmesine karşı değilim ama kesilen kurbanın sadece bir kapıdan girmesine karşıyım. Allah'a şükür et yemeyen, görmeyen insanlar değiliz/değilsiniz dilediğimiz zaman gidip bir yerde tüketebilme şansımız varken tamamını bağışlamak olmasa bile paylaşmak ne güzel bir duygu oysa ki.O kadarı sizi aşıyorsa bir çocuğa bayramlık giyme duygusunu yaşatmak bile onun için mutluluktur.
O çocukların da gönülden gülen gözlerle "iyi bayramlar" demesine sebep olmak asıl bayramdır.Kuru kuru sosyal medyadan birbirimize iyi bayramlar dileyerek vicdanımızı rahatlatamayız.Bayramı yaşamanın değil yaşatmanın sevabı daha çok sanki.Umarım hepimizin aynı  şartlarda aynı anda mutlu olabildiği iyi bayramlara uyanacağımız günler gelir.

Sevdiklerinizle birlikte "iyi" bayramlar geçirmeniz dileğiyle..










No comments :

Post a Comment